@djenarmahesa Known As Bli Wayne

📍 Live in Bali 🌴 📸 A Travel Photography & Food Enthusiast 🧑🏻‍💻 A not-everyone’s-cup-of-tea Trip Advisor 👇🏽 Follow for more my self-embarrassing stuffs

@djenarmahesa photos and videos

15 hours ago

#blackouttuesday

651
21 hours ago

Reminiscing one of my best days on the water is perfectly complemented by @jackson .groves’s presets that I was so lucky to be one of his commenters who won to retrieve it. I do miss the breeze, salty hair, sun-kissed skin, and that crystal clear salt water. Do you miss them too?

15711
3 days ago

Hi, SAHABAT! Aku lagi penasaran nih pengen nonton video yang trending #1 di YouTube ngalahin release single-nya Lady Gaga & Blackpink! Drop your comment bellow! What do you think about her latest video? #reactionvideos #kekeyi #kekebukanboneka #sahabatkekeyi

7030
3 days ago

Ngga ada seistimewa dari masa kecil yang membahagiakan, bukan? Sebahagia dulu dibonceng ibu naik sepeda ke pasar, mata dimanjain sama puluhan pedagang di sisi kanan dan kiri jalan setapak. Ada bermacam-macam jenis dagangan yang selalu mencuri perhatian, apalagi kalo mainan dan jajanan pasar salah satunya. Salah satu hal yang paling kuingat adalah setiap perjalanan ke pasar, kita belajar satu hal: bahwa manusia itu saling membutuhkan satu sama lainnya. Di pasar, apapun kasta dan status sosialmu tak berarti, semuanya sama, ngga berjarak. Aku butuh kamu, kamu butuh aku, pun kita butuh mereka. Semua orang di pasar sama-sama berusaha buat menyediakan segala kebutuhan pembeli. Pembeli menghidupkan pasar dan membantu pedagang menghidupi hidup mereka. Simbiosis mutualisme. Cuma sekarang aku ngga paham, makin ke sini makin besar ‘jarak’ antara manusia. Kebutuhan akan status sosial lebih besar daripada kebutuhan sehari-sehari. Menjadi superior lebih bermartabat dan nikmat. Ngga ada lagi kebaikan, hanya kebencian terhadap kelompok-kelompok tertentu. Gini ya pasar sekarang?

1441
6 days ago

PERNAH NGGA SIH, kamu baru menyesali sesuatu setelah kamu mengalami kehilangan? Seringnya sih seperti itu, most likely. Padahal di saat ada kesempatan, kita malah acuh. Saat kesempatan itu hilang, kita malah mendambakan. Kira-kira begitulah yang saya rasakan saat ini. Dulu banyak dari kita berusaha mengejar ambisi atas nama cita-cita, sampai kita lupa kalau hidup ngga cuma soal duniawi aja. Ada orang-orang penuh kasih dan harap yang selalu ada di saat manis dan getir. Keinginan mereka sederhana, bisakah kita luangkan waktu sejenak? Rasanya banyak sekali alasan-alasan untuk menunda, lagi-lagi kejar cita-cita jadi kambing hitamnya. Seakan sang Pemilik Semesta menjawab doa kita, tahun ini semua orang di dunia diberi kesempatan untuk menghabiskan waktu di rumah bersama keluarga sampai terpaksa ninggalin pekerjaan, sekolah, dagangan, bisnis, sampai ber-sosialita. Saya ngga yakin bahwa kita benar-benar senang, kalaupun iya, apa sih yang kamu rasa? Akhirnya saya jadi paham, ternyata setiap momen ngga akan terulang kembali, jika memang terulang maka ngga akan sama persis. Ngga akan.

10911
2 weeks ago

Bukan ikatan darah yang dapat jadikan sekelompok orang jadi keluarga. Bukan di mana atau bangunan tertentu yang dapat disebut rumah. Tapi renjana yang ada ketika sekelompok orang bersama. Selamat merayakan Hari Raya Idul Fitri saudara-saudari muslimku. Berat rasanya tidak bisa berkumpul dengan keluarga di tahun ini, tapi percaya lah bahwa berkah terbesar di tengah pandemi ini adalah kita menemukan keluarga baru dengan besar cinta yang sama, menyertai dan bersama-sama untuk berjuang melewati kesulitan ini : )

1505
2 weeks ago

He doesn’t mean to hurt anyone. He just wants to be seen, and loved for who he is. The problem is, it is all a misunderstanding. He pretends to be a good person, and then he can’t stop.

14113
3 weeks ago

Perhaps the most important thing we can ever do now is to find a way to our intuition. #bureaucracysucks 🤷🏻‍♂️

1187
3 weeks ago

Self-appreciation selfie won’t hurt anybody. 🌼

1091
3 weeks ago

Reminiscing the old time. I am thinking to get the printouts and put them on the wall. ✨🤷🏻‍♂️

1165
3 weeks ago

If you can’t be content with what you have received, be thankful for what you have escaped. Like escaping from Pecalang when you wanted to see sunrise on the beach 😜 (it would be great if you don’t even try to escape from them, because this is a late post )

1469
4 weeks ago

Apa yang bisa dipelajari dari pagi hari adalah semangat pagi yang disertai keikhlasan itu ngga akan pernah tergantiin, walaupun suasana pagi hari ngga pernah sama. Gimana Minggu pagi kamu? #bajulecolodge #plataranresorts #plataranencounter

969
4 weeks ago

Today’s #virtualphotoshoot was really fun! This little family has been my favorite and you will see why from these pictures. Makasi @ittamukti , @gilangpropag , and Rumi! Enjoy 😂🤟🏽✨

848
4 weeks ago

People often tell me the fairies, mermaids, Atlantis, or magic is not real. I disregard them even I haven’t seen them by my own eyes. One day, I bumped into @patrickc_la feed and I saw this video. Bottlenose dolphins swimming in the bioluminescence were perfectly captured by himself in Newport Beach, California. It looks like magic to me and I was literally on a tear on the first time when I saw the dolphins gracefully glowing in the dark as they glide through the water. This bioluminescence created an explosion of neon blue. During the day, the water is red. It is caused by Lingulodinium polyhedra, a species well known for its bioluminescent displays. Thanks for making me believe what I believe. This is just too beautiful. Hope I can make it one day to see it my self.✨🐬

330
4 weeks ago

Some memories are unforgettable, remaining ever vivid and heartwarming. ✨

9311
5 weeks ago

Virtually enjoying golden hour today with this girl. #virtualphotoshoot #shotoniphone #dirumahaja

1016
last month

Rahajeng semeng! For the second attempt today, I tried to explore a bit by playing with the foreground. Ngga banyak edit ini itu karena foregroundnya pakai botol air mineral terus di-tweak di Lightroom dan dibingkai pake Unfold. Serius deh #virtualphotoshoot itu awkward kikuk seru nagih haha. Thanks to my muse @kandhita and Jaja. We had a good time : )

13217
last month

Here I am joining the hype. My early morning photoshoot with this bitjh. I was doubting that it ain’t gonna work cuz I prefer to have a physical photoshoot to feel and get the vibe but I was wrong! I did enjoy it, how you were challenged to be creative, and I had a good time. ✨🤟🏽 First attempt was not bad enough tho. 🤷🏻‍♂️ Shall we?

13521
last month

Sinar surgawi is all we need. ✨

1889
last month

Udah yakin banget sehabis pandemi ini berakhir, destinasi pertama yang didatengin pasti pantai. Bagi anak pantai, ngga ada hal lain semewah jemuran di pantai sambil mandangin air sebiru kristal. Hey, pantai mana yang pengen banget kamu datengin?

20727
last month

Currently we are in an era of stress and anxiety, when the present seems unstable and the future unlikely. The natural response is to retreat and withdraw from reality, taking recourse either in fantasies of the future or in modified visions of a half-imagined past.

1191
last month

And yes.. I am craving for a dim sum galore. Makan banyak, eat everything twice! Apa itu gendats? 😂

8910
last month

Yearning for a dive trip with my mahal-kita-po gank 🙃

1308
last month

De ketuangne sebeng e, gus.. 👀✨ #vsco

15018